ايـنـكه گفته مي شود علي (ع ) در نماز انگشتر خود را بخشيده اشاره علي (ع ) به سائل براي اينكه بـيـايد و خودش انگشتر را از انگشت علي (ع ) بيرون كند از نظر فقه شيعه مصداق فعل كثير است كه منافات با نماز دارد ؟


در نـمـاز كـارهـايي جايز است انسان انجام بدهد كه به مراتب بيش از اين اشاره است كه علي (ع ) نموده و در عين حال ضرري براي نماز ندارد . تـا آنـجـا كه كشتن حيواناتي مانند مار و عقرب و يا برداشتن و گذاشتن كودكي و حتي شيردادن بچه شيرجزء فعل كثير ندانسته اند , پس چگونه يك اشاره جزء فعل كثير شد

تبيان

پاورقي

تفسير نمونه ج 4 ص 428
مكارم شيرازي - ناصر و ديگران

بازگشت