نماز استغاثه امام زمان


نماز استغاثه به مولايمان حضرت صاحب الامر - ارواحنا فداه - چنين است:

سيد عليخان در كلم الطيب فرموده: اين استغاثه اي است به حضرت صاحب الزمان - صلوات الله عليه - هر جا كه باشي دو ركعت نماز به حمد و هر سوره كه خواهي بگزار، پس رو به قبله زير آسمان بايست و بگو:

«سلام الله الكامل التام الشامل العام، و صلواته الدائمة و بركاته القائمة التامة، علي حجة الله و وليه في أرضه و بلاده، و خليفة علي خلقه و عباده، و سلالة النبوة، و بقية العترة و الصفوة، صاحب الزمان، و مظهر الإيمان، و ملقن أحكام القرآن، و مطهر الأرض، و ناشر العدل في الطول و العرض و الحجة القائم المهدي، الامام المنتظر المرضي، و ابن الأئمة الطاهرين، الوصي بن الأوصياء المرضيين، الهادي المعصوم بن الأئمة الهداة المعصومين.



[ صفحه 52]



السلام عليك يا معز المؤمنين المستضعفين، السلام عليك يا مذل الكافرين المتكبرين الظالمين.

السلام عليك يا مولاي يا صاحب الزمان، السلام عليك يابن رسول الله، السلام عليك يابن أميرالمؤمنين، السلام عليك يابن فاطمة الزهراء سيدة نساء العالمين، السلام عليك يابن الأئمة الحجج المعصومين و الأمام علي الخلق أجمعين، السلام عليك يا مولاي سلام مخلص لك في الولاية

أشهد أنك الإمام المهدي قولا و فعلا، و أنت الذي تملأ الأرض قسطا و عدلا، بعد ما ملئت جورا و ظلما، فعجل الله فرجك، و سهل مخرجك، و قرب زمانك، و كثر أنصارك و أعوانك، و أنجز لك ما وعدك، فهو أصدق القائلين (و نريد أن نمن علي الذين استضعفوا في الأرض و نجعلهم أئمة و نجعلهم الوارثين) [1] .

يا مولاي يا صاحب الزمان، يابن رسول الله! حاجتي كذا و كذا، و به جاي «كذا و كذا» حاجت خود را ذكر نمايد، فاشفع لي في نجاحها، فقد توجهت إليك بحاجتي، لعلمي أن لك عند الله شفاعة مقبولة، و مقاما محمودا، فبحق من اختصكم بأمره، وارتضاكم لسره، و بالشأن الذي لكم عند الله بينكم و بينه، سل الله



[ صفحه 53]



تعالي في نجح طلبتي، و إجابة دعوتي، و كشف كربتي»

و دعا كن براي هر چه مي خواهي كه ان شاء الله برآورده مي شود. [2] .

علامه ي بزرگوار شيخ محمود عراقي در كتاب «دار السلام» مي گويد: من اين عمل را تجربه كرده ام، و از آن آثار شگفت انگيزي مشاهده كرده ام.

در «دار السلام» گفته است: ظاهر اين است كه بايد در اين نماز سوره ي «فتح» و سوره ي «نصر» خوانده شود، نظر فاضل معاصر هم همين بود.

بعيد نيست كه وقت آن نيز نيمه ي آخر شب باشد؛ زيرا راوي در همان وقت مأمور به عمل شده است، و اطلاقي هم در كلام كه مستند به غير آن وقت شود؛ نيست، و قدر متيقن همان وقت نيمه ي آخر شب است، آن عالم هم آخر شب را تعيين مي نمود.

فاضل معاصر از كتاب «البلد الأمين» كفعمي نقل مي كند كه: علاوه بر اين كه تعيين هر دو سوره معين است، بايد پيش از نماز و زيارت غسل نمايد، وي از كتاب «مصباح الزائر» نقل كرده كه سوره ي معين نيست...

بنابراين؛ تعيين سوره اظهر است و تعيين وقت نيز اگر اقوي نباشد، احوط است، ولي اظهر اين است كه پيش از نماز و زيارت غسل اعتبار ندارد، اگر چه مستحب است با غسل باشد. [3] .


پاورقي

[1] سوره ي قصص، آيه ي 5.

[2] مفاتيح الجنان، ص 243، از الكلم الطيب، ص 83.

[3] دار السلام عراقي، ص 197.


بازگشت