در بيان اجمالي «طهور» و مراتب قذرات ظاهريه و باطنيه


چنانچه در سابق اشاره به آن شد، از براي نماز غير از اين صورت حقيقتي است و غير از اين ظاهر باطني است؛ و همانطور كه صورت آن را آداب و شرايط صوريه اي است، باطن آن را نيز آداب و شرايطي است كه



[ صفحه 56]



شخص سالك بايد آنها را مراعات كند. پس، از براي طهارت صورت و آداب صورتي است كه بيان آنها از وظيفه ي اين اوراق خارج است، و فقهاء مذهب جعفري اعلي الله كلمتهم و رفع الله درجتهم بيان آن را فرموده اند. و اما آداب باطنيه و طهور باطني را ما به طور اجمال بيان مي نماييم:


بازگشت